Logo
Edzéstervek  

Edzéstervek nők részére

A hölgyek edzéstervei némileg különböznek a férfiak edzésterveitől. Nem a használt súlyok nagyságában, mégcsak nem is a gyakorlatok sorrendjében és a használt ismétlések és sorozatok számában van a titok. A női szervezet, izomzat ugyanúgy működik és fejleszthető, mint a férfi izomzat. A női hormonrendszer SOHA nem fogja megengedni, hogy egy nő olyan izmos legyen, mint egy férfi (még férfihormonok használatával is csak nehezen). A hölgyeknek speciális céljaik vannak - az ún. „nőies” testrészek edzése, átalakítása. Nagyon ritka, hogy egy nő elfogadja azt, hogy az izom=erő, azaz izmot építeni nem a százezer ismétléssel, hanem a fokozatosan növelt terheléssel lehet. Magyarán az edzés során a női szervezetnek, izomzatnak ugyanúgy meg kell erősödnie, mint a férfi izomzatnak. Természetesen azokon a határokon belül, amiket a nemek közti (elsősorban hormonális) különbségek meghatároznak.

Egyes gyakorlatok a hölgyek körében különösen közkedveltek, még akkor is, ha hatásosságuk a testalkat átalakításában sem tudományosan sem a gyakorlatban nem igazolt.

Néhány alapvető téveszmét nem árt elolszlatni: a mell edzésével a női mellek, melyekben nincs izom, nem lesznek feszesebbek, sem a tartásuk nem javul. A görnyedt testtartás viszont súlyzós edzéssel kijavítható, a hát és a törzset merevítő izmok megerősíthetők, így a testtartás javulásával előnyösen megváltozik az egész test, így a mellek „tartása” is.

A fenékről a zsír a farizom edzésével nem vagy csak nagyon kis mértékben távolítható el. A rendszeres aerob edzés a megfelelő pulzustartományban, és a kitartó, nem éhezésre, hanem a szervezet számára pontosan szükséges tápanyag-mennyiség bevitelére alapozott diéta nélkül a zsír NEM fog eltűnni. A farizom edzése ennek ellenére szükséges, hiszen feszesebbé (a zsír eltüntetése után) ezzel tehető. A combról zsír esete ugyanez. A hasról zsír esete szintén.

A vádli mérete elsősorban genetikailag meghatározott. Akinek önmaga szerint „túl nagy” van, az szinte semmilyen módszerrel az éhezés kivételével nem tüntetheti el, akinek pedig „nagyon kicsi”, annak testépítő elszántsággal és módszerekkel (nagy súlyok, kis és nagy ismétlések, borzasztó fájdalom) sikerülhet csak megnövelnie. A combokkal hasonló a helyzet - a „túl izmos” combot csökkenteni nem lehet. A zsírt elfogyasztani róla igen, de az izmok méretét csökkenteni nem. A szervezet ha használunk egy izmot, márpedig edzés alatt ezt tesszük, legyen ez súlyzós edzés vagy futás, növelni fogja annak méretét, erejét, hogy a következő edzést (megterhelést) jól, jobban bírja. Ezt elfogadva evidens, hogy NEM létezik olyan gyakorlat, ami CSÖKKENTI az izom méretét. A semmittevés, az csökkenti. A zsírét meg növeli :D





 
Edzéstervek | A mellizom | A vállak | A hát | A comb | A vádli | Bicepsz | Tricepsz | Az alkar
A Hasizom | A nyak izmai | Fogás | A törzset merevítő izmok | Általános erőgyakorlatok
Az erőemelés fogásai | Nyújtás | Edzéstervek



Rövid híreink
Videó Ajánló
Gundel palacsinta
Gundel palacsinta
BB.Tv Episode #42.
BB.Tv Episode #42.
Legjobb |  Nézettség |  VidIndex |  Kereső



Nemrég elhunyt a legendás pankrátor, Ultimate Warrior, a legújabb hírek szerint szívrohamban.
Cedric McMillan és Dennis Wolf Oroszországba utazott múlt hétvégén egy vendégszereplés miatt, és a hírek szerint nem is estek fogságba.
Shawn Rhoden-nel a napokban rejtélyes baleset történt, amiben eltört a lába!

Képgaléria
Képgalériánkban jelenleg
87406 fénykép található.
NAC World Championship 2010
NAC World Championship 2010
Superbody 2012Belovics Árpád
Superbody 2012Belovics Árpád
Kereső |  HaviTop |  HetiTop |  Abszolút |  Ízelítő
Megosztás


Médiaajánlat | Impresszum
Loading..

Please wait....