Logo
 
Acélizmok és egy hipergyors dragster
2011. 05. 11.
Nemcsak a sportban polihisztor, hanem motorsport berkekben is az egyik legismertebb figura Magyarországon!

Erdős Csaba már látom, az egyik kedvenc Peak csapattagom lesz. Még csak most kezdtem vele a munkát, de mindig felvidít elevensége és az, hogy szinte alig tudok újat mondani neki a táplálék kiegészítőkről. Gyakorlatilag olyan keményen tartja a diétát, mint a legprofibb testépítők!

Drag bike, streetfighter, enduro bajnok, profi sportoló, keresett kaszkadőr – emellett üzemi méretekben szedi a táplálék kiegészítőket és keményen edz.



 Nézzük, egy professzionális motoros bajnok hogyan tartja magát formában. Mit tesz azért, hogy az egy évre előre betáblázott bemutató hétvégéken, mindig show-t tudjon nyújtani a közönségnek? Talán még fontosabb szempont, hogy felkészületlenséggel, ne veszélyeztesse társait a mutatványok közben.

Interjú

- Szia Csabi, uhh, ez borzalmas jóó ez a dragster! Ezen dolgoztok?

- Igen, már készen kellene vele lennünk, és folyamatosan fejlesztjük Ádámmal – amit látsz a világ leggyorsabb kenyérszállítója! A váztól kezdve mindent mi építettünk, 2040 LE Nitroval és 9400 ccm. Közép-Európa Bajnok és Észak-Kelet Európa Bajnok, mostanra csak ernyővel állsz meg vele!



-Csabi, nézzünk bele az életedbe kicsit, tudom hogy ezer éve sportolsz, motorozol, diétázol, és folyamatosan edzel.Hiper-kockás a hasad, a karod acélsodrony – hogy csinálod ezt, és hogyan edzel?

- Nyolc éves korom óta motorozom – a motorozást folyamatosan műveltem gyerekkorom óta, de próbálkoztam más sportokkal is – kung-fu, profi box, ezekben a sportágakban is otthon vagyok. Legelőször terep motoroztam (cross), majd jött az enduro motorozás. Az enduro bajnokságok megnyerése után további kihívásokra volt szükségem – adrenalin függő vagyok! Az enduro motoros bajnokságokra még nem készültem táplálék kiegészítőkkel, 1982-ben volt az első ilyen versenyem.

Akkor még gyakorlatilag nem léteztek táplálékkiegészítők  Magyarországon. Az egyetlen elérhető Sportrobi volt,  képes voltam ezt enni. A táplálkozás minőségére figyeltem már ekkor is, a nagy fizikai leterheléssel járó endurance (kitartás) motorozáshoz, minden csepp energiádra szükség van. A folyadékbevitel iszonyú fontos, hatalmas adag tojásrántottákkal és gyors felszívódású szénhidrátokkal készültem fel közvetlenül a verseny előtt.


Pontosan meg tudom mondani mikor kezdtem el táplálék kiegészítőket szedni: 1998-ban.  És onnan kezdve folyamatosan, és nagy mennyiségben.

Ekkor már építgettem a motoromat, és az autóimat – és ezt a szokásomat máig nem adtam fel. 18 éves korom óta építek motorokat. Több motorom nyert itthon és külföldön egyaránt motorszépségversenyt. A téli, eseményszegény időszakot motorépítéssel töltöm. Ezúton is várom azon motorosok jelentkezését, akik többet akarnak egy széria motorkerékpárnál, vagy csak „simán” egykerekezni szeretnének megtanulni a motorral, mert tanítok is.

Kb. 2001-től 2007-ig, mint tuning szakember dolgoztam a Harley Davidsonnál és a mai két show motorom, melyekkel fellépünk, szintén Harley Davidson. Én a Harley-kat szeretem, annak ellenére, hogy a speciális show gyakorlatokhoz, egykerekezéshez talán könnyebb lenne egy Hondával dolgozni.




Most minden hétfőn este kaszkadőredzésem van, ekkor a Honvéd tornatermében utcai kaszkadőr gyakorlatokat végzek, verekedésekhez például, különböző eszközökkel. Heti háromszor edzem konditeremben – igy a hétfői napom jól tele van – reggel konditerem, este kaszkadőr edzés, napközben meg nincs megállás. Konditeremben azóta edzem, mióta súlyos balesetem volt, melyben vétlen voltam – elütött egy autó az utcán motorozáskor. A sport karrieremnek az orvosok szerint ekkor vége szakadt: 47 kg-ra fogytam. Ez elfogadhatatlan volt számomra: én, az örökmozgó ne motorozzak/sportoljak többet?! Na neeee.... Volt az utcánkban egy konditerem, és egy évi kemény edzés után gyakorlatilag rehabilitálódtam. Ez a baleset 1988 április 9-én történt, azóta tehát folyamatosan gyúrok is.

- Hogyan edzel a konditeremben? Illetve otthon, mert tudom, hogy otthon is vannak speciális eszközeid?

Heti háromszor tehát, és nagy súlyokkal is. Eloszlatnám az amatőr motorosok aggályait – nem fogják a motoros ruhát kihízni a nagy súlyos edzések miatt, ha odafigyelnek a táplálkozásra. Évente 1-2 kg zsírmentes izomzatot tud felépíteni az emberi szervezet – ha ennél nagyobb mértékű a hízás, akkor van mit lediétázni. A testsúlyom gyakorlatilag 20 éve ugyanannyi. Lábedzést is végzek, egylábas guggolásokat mindig, hiperhajlitásokat mindig. A hasazást és spéci - számomra hasznos - gyakorlatokat sokszor otthon végzem el.

 



-Mik ezek az otthoni gyakorlatok?

-Van egy gravitációs padom, melyen fejjel lefelé is lóghatok, vagy a fejem felett is kapaszkodhatok. Így a lábfelhúzásokat és (fejjel lefelé lógva) a hasgyakorlataimat sokszor itt végzem el. A gravitációs padot az említett baleset miatt is használom. Az ízületeimre nagyon vigyázok, ízületvédőket mindig szedek – és a derekamnak igen jót tesz, ha kimozgatom ezen a padon.

-Térjünk vissza a táplákozásodra. Én az eddigi motoros berkekben, nem találkoztam ilyen fegyelmezett táplálkozást végző sportolóval.

- A táplálkozással, táplálékkiegészítőkkel, edzéssel kapcsolatos és a profi motorozáshoz szükséges tudást autodidakta módon sajátítottam el. Aki profi akar lenni, annak ezekkel a témákkal foglalkoznia kell szinte minden nap! A testépítők által kedvelt fehér rizst én nem fogyasztom. Nem eszem finomított élelmiszert, cukrot, fehér lisztet, minden szénhidrát fogyasztásom teljes kiőrlésű gabonából származik. Barna rizs, rengeteg zöldség, sok fehérje és magas minőségű proteinpor, BCAA kiegészítők az alapok. Rengeteg a víz és vannak spéci gyümölcsök, melyeket mindig beszerzek magamnak: ilyen a noni és aloe vera. Sok esszenciális zsírsavat is fogyasztok: tökmag, lenmag, szezámmag – kihagyhatatlan! Talán furcsa, de motorosként máriatövist – tehát májvédő kiegészítőt - is folyamatosan szedek, és szintén bázis kiegészítőm a nagy dózisú multivitamin. Hogy folytassam a sort, a stunt bemutatókra kreatinos vizet viszek magammal, melyhez ásványi anyagokat is szedek be. És ki akarom nálad próbálni a legújabb Peak cuccokat.


- Tudod, hogy ezt bármikor megteheted! Köszi a sok infót magadról, Bunny hamarosan jön hozzád forgatni is – és nem hagyom ki a következő Erdős Csaba show-t!!

Mező Mónika

 

 



Drugs Bunny Edző Válaszol
Bazzeg Bunny, már nem csak vok van, meg h, hanem 7VG-n! Ami a hétvégén szót ...
Remélem lófasz jön ezeknek a szánalmaknak a picsájába. Meg amikor majd nem veszik fel őket

Szia. Kérdezted, mi a véleményünk a 100-as epizód dvd-re kerüléséről. Mikor lehet rendelni ? :) ...
Sziasztok mindenki!Nem tudok egyesével válaszolni. Elkezdtem szervezni az ügyet. Lesz extra anyag is, lehet hogy



Rövid híreink
Videó Ajánló
Phil von Känel
Phil von Känel
Magyar Bajnokság 2001 - Csovics Levente
Magyar Bajnokság 2001 - Csovics Levente
Legjobb |  Nézettség |  VidIndex |  Kereső



Ben Pakulski gőzerővel kezdte meg a felkészülést az Arnold Classic-ra, és ehhez segítséget is kért egy igazi klasszistól.
Nyilvánosságra került a 2015-ös Arnold Classic meghívottjainak listája, ami egyben végleges indulólistának is tekinthető.
Ronnie Coleman tovább készül 2016-ra, de már kezdenek józanabb szintre szelídülni az ambíciói.

Képgaléria
Képgalériánkban jelenleg
92034 fénykép található.
Superbody 2004 - T1
Ladányi, Gál, Zombori, Mészáros
Superbody 2004 - T1 Ladányi, Gál, Zombori, Mészáros
Superbody 2008Tóth Dániel
Superbody 2008Tóth Dániel
Kereső |  HaviTop |  HetiTop |  Abszolút |  Ízelítő


Partnereink

Megosztás
Médiaajánlat | Impresszum
Loading..

Please wait....