Csubi, itthon vagyunk!

2015-04-29

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Han Solo itthon van a Star Wars trélerben, ami legutóbb kimaradt, bejön a Vas, és a motoros nyomiskodás, Jay Cutler motorja, Tóth Dani és Oláh Vivi Amerikába ment, előkerül a tudomány relevanciája, a felsőoktatási rendszerek, a dohányboltok és kiderül, hogy a virágokhoz jobban értünk, mint férfi bikinihez - a BB.Rádióban!

 

 

Töltsd le! / Hallgasd meg!

 

Elérhetőség:

bodybuilderradio kukac gmail pont com

 

Trekklista (az előző adáshoz):

Steve Jones - Fire and Gasoline
Earshot - Someone
Hofi Géza - Aesthetics Crew
Steve Vai - Building the Church
Jettblack - Explode

 

Olvasói levél:

"Bár nem vagyok rendszeres hallgatója a BB.Rádiónak - és egyébként edzeni sem edzek annyit és olyan gyakran, ahogy szeretnék sajnos de ez most más téma - az említett adásban elhangzottakhoz hozzászólnék. Igyekszem röviden mert reakcióm amúgy is picit kései.

Programtervező informatikus MSc szakon végeztem, PhD hallgató is voltam, apám is egyetemi docens stb. tehát úgy érzem most írnom kell ezzel kapcsolatban. Tudom, hogy egyszerűen nem igaz az az, hogy hivatalos forrásból nem lehet beszerezni a magyar felsőoktatásban bármely egyetemi szakon a megfelelő digitális tananyagot a kurzusokra a rendszeres tanuláshoz, a zárthelyi dolgozatokra illetve vizsgára felkészüléshez. Ez egy hatalmas tévedés.

Az első előadásokon/gyakorlatokon elhangzik, nem is egyszer, hogy hol van az épp aznapi vagy akár az egész féléves(!) anyag, mik a hivatalos kommunikációs platformok, és létezik is a megfelelő infrastruktúra a tananyag megosztására és a feladat megoldások beadására (ETR, Coospace, BIRO, stb.) sőt, még léteznek megfelelő Coospace-tanfolyamok hallgatóknak, oktatóknak és oktatásszervezőknek is. Az más kérdés persze, hogy melyik oktató mit preferál, mert pl. van aki inkább levelezőlistán tartja a kapcsolatot, mert alacsony a létszám főleg a felsőbb évfolyamokon.

A probléma abban keresendő, hogy a diákok egy részének sajnos derogál az olvasás és az utánajárás, tehát hogy gyakorlatilag oda is figyeljen az órán a leadandó anyagra. Mindig az a cél, hogy valamit 1) minél kisebb időbefektetéssel 2) minél kisebb utánajárással elérjen, 3) bármilyen is az adott az anyag minősége.

Inkább használják azt a félkész, hibákkal teli "tömörített" verziót, amit X.Y. ollózott össze - amiről kis túlzással egy egysejtű is megmondaná (ha járna órára) hogy az nem jó - mint a hivatalos verziót. És hogy miért? Mert oldalszámban akár csak pár oldallal is rövidebb.

Hiába mondják el órán, hogy csak egyetemi e-mail címről fogadnak el hivatalos leveleket pl. házi feladat beküldése céljából, és megadott formában (mappaszerkezet, fájl formátum stb.) csak azért is olyan gmail, yahoo, citromail-es, franc se tudja milyen címről küldi, ahonnan nem is beazonosítható egyértelműen az illető, mert "fantasy" neveket használ felhasználónévként. Nem egyszer fordult és fordul elő, hogy az órán megoldott feladat helyes megoldása helyett azt írta le, amit a Facebook-on olvasott másoktól(!) mert az "terjedt el" a hallgatóság köreiben.

Vagy teszem azt hozzám is gyakorlatvezetőként hozzám is jöttek olyan problémával, hogy "a Facebook-on márpedig ő azt hallotta, hogy ez és ez a kurzus teljesítési feltétele". Én meg mondtam hogy nem, és le is lett szögezve félév elején, hogy minden hivatalos digitális anyag és feltétel a már megadott címen van, és nem egy "közösségi oldalon", de hiába.

Egyszerűen mindig van egy réteg, amelyik elvárja, hogy minden az ölébe hullik egyetlen weboldalon, és az pedig a Facebook vagy egyéb épp aktuális közösségi oldal legyen, amit amúgy is használ. A probléma egy idő után olyan szintű lett, hogy egyes oktatók/gyakorlatvezetők/PhD hallgatók odáig mentek, hogy ők maguk is felmentek az oldalra, hogy aztán onnan irányítsák vissza a tömeget, ahogy jómagam is ezt tettem annó másfél éve körülbelül, hogy egyáltalán lássam milyen információt osztanak meg egymással ezek a hallgatók. Sokan létrehoztak egy külön weboldalt a kurzusnak, de sokszor ez sem segít, akkor sem onnan igyekeznek beszerezni a tananyagot egyesek.

Szerencsére én úgy vettem észre, hogy javuló tendencia van kialakulóban, bár én csak az informatikus hallgatók / gyakorlatvezetők / oktatók részéről tudok nyilatkozni, hiszen javarészt ezt látom, de egyre több értelmes ember van, aki a helyes irányba tereli a "közönséget".

(Csak zárójelben: magam is úgy végeztem a szak BSc részét, hogy még internet kapcsolatom sem volt, és nem kapcsolódtam semmilyen "digitális csoporthoz" vagy "közösséghez", mert nem is nagyon tudtam ilyenről informatika szakon. Valahogy a hivatalos tananyagot és információkat mindig el tudtam érni ennek ellenére.)"


Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz n...
Rock ballada napot tartunk, mert olyan vidámak vagyunk, hogy szörnyű, ismét van speciális vendégünk Fekete Miki személyében, és megtárgyalun...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!