Kritikus időszakok az edzésben

2014-12-08

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Sok embert az foglalkoztat, hogy melyik a napi ideális időpont az edzéshez - ami természetesen nincsen. Azon viszont senki sem gondolkodik, hogy az éves ciklus hogy néz ki. Ezért nagyon sokan követnek el brutális hibákat például az év végén.

Az év során két rendkívül kritikus időszak van. Az egyik nyilvánvalóan a nyár, amikor sokan nem tartják fontosnak az edzést, mert jó idő van vagy mert nyaralni kell, vagy tök mindegy miért, mert az ilyen szintű "sportolókkal" mi nem foglalkozunk. 

A másik a december, ami azonban az amúgy rendszeresen járó, komolyabb hobbisportolóknak is gondot jelenthet - bár ezt a gondot kétségívül mindenki magának csinálja. 

Az év végét mindenki rászánja a lazulásra. Lehet, hogy ilyenkor már elutaznak, lehet, hogy szabadság van, lehet, a munkahely sem üzemel, ráadásul rohangálni kell ajándékok után.

És ehhez jön a karácsonyi bezabálás is.

Amivel még meg is szokták ideologozálni: felesleges edzeni, karácsonykor úgyis szart eszünk. Meg persze majd januárban úgyis nekiállunk újra edzeni, és akkor majd biztos nagyon komolyan vesszük.

Ezzel az okos gondolatmenettel lehet ebben az egy hónapban akkora kárt okozni, ami sokkal jobban rányomja a bélyegét az év kezdetére, mint gondolnánk: sikerülhet egyetlen hónapban izmot veszteni és egészen sok zsírt felszedni.

Aztán januártól lehet gondolkodni, hogy most aztán tömegeljünk vagy diétázzunk?
 

A matek azonban ezzel nem teljes.

Egy hónap teljes leállás és szar táplálkozás után minimum egy hónap, amíg egyáltalán vissza tudunk rázódni az edzésbe. Még egy hónap, amíg elérjük az előző szintünket, azaz kb. márciusban tudjuk folytatni a fejlődést onnan, ahol november végén tartottunk. (És akkor még a felszedett zsírral ki tudja, mi van.)
 
Azaz a karácsonyi hülyeséggel tönkreteszünk közel negyed évnyi edzésmunkát! 

Nem állítjuk, hogy teljesen aszkéta életet kell élni, és nem lehet semmi dzsuvát megenni karácsonykor. Nyugodtan megteheted.
 
Azt se állítjuk, hogy nem maradhat ki 1-2 edzésnap. Nem mindenki olyan kattant, hogy szenteste is edz. Nyugodtan meg lehet látogatni a rokonokat is.
 
De a maradék időben éppenhogy nem lazáskodni kéne, hanem keményen meghajtani az év végét.
 
Mindig meg kell hajtani az edzést, ha tudod, hogy utána pihenni fogsz.
 
Használd ki a pihenőt fejlődésre, regenerációra, ne punnyadásra és lelépülésre!
 
 
 
Szerinted Kathi Béla ki szokta hagyni a decembert?
 
Az ünnepi kaja alatt is oda lehet figyelni, hogy legalább a fehérjebevitel meglegyen. Az előtte levő időszakban végrehajtott kemény edzésciklus gondoskodik arról, hogy a táplálék minél kevésbé akarjon zsírrá alakulni, és hogy ne veszíts izmot.
 
Nem kell elkúrni a jövő évedet - használd ki a decembert arra, hogy rövid, szuperintenzív edzéseket csinálsz, hogy legyen mit kipihenni, és hogy a tested ne akarjon zsírt építeni!
 
 
Év végén is ott a helyed a teremben!

 

Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz n...
Rock ballada napot tartunk, mert olyan vidámak vagyunk, hogy szörnyű, ismét van speciális vendégünk Fekete Miki személyében, és megtárgyalun...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!