Logo
 

BB.Rádió: Muscle Beach és AC/DC

2017. 12. 06.
Gyász közben kielemezzük minden idők legjobb Muscle Beach-ét, mert hiába távozott el Malcolm Young, a lelke örökké velünk marad. Bodó Imi is visszatért a legjobb rendezőkkel, a profi eseményekkel és a Star Wars-szal kapcsolatos félelmeinkkel - a BB.Rádióban.

 

 

Töltsd le! / Hallgasd meg!

 

Elérhetőség:

bodybuilderradio kukac gmél pont com

 

Trekklista:

Full Throttle - Chase the Ace
Jay Jesse Johnson - Play that Damn Guitar
Jeff Scott Soto - Paranoia
Stepheny Pearcy - Ten Miles Wide

 

Olvasói levél:

"Sziasztok!

Arra gondoltam, megírom nektek a jogosítványom megszerzésének történetét, mert egyrészrt jól illusztrálja a jelenlegi állapot, másrészt segítség lehet azoknak, akik mostanában akarnak jogosítványt szerezni (Budapesten). Avagy hogy lehet az, hogy jogosítvány bírtokában autót még nem indítottam be.


Nem kívánom reklámozni az iskolát, ezért nem is fogok rá név szerint hivatkozni. Érdemes annyit tudni róluk, hogy ők az egyik legnagyobb autósiskola, Budapesten elég sok iskolát üzemeltetnek.

Mivel főállásban dolgozok, ezért hétvégi tanfolyamot választottam, január első hetében iratkoztam be, a kezdő részlet 35.000 Ft volt.

Az elméleti tanfolyam 3 hétvégén át tartott, szombaton és vasárnap 8-12 óra között. Az oktatás egy Szent István körúti polgári ház egyik lakásában volt megtartva, egy alig fűtöt tantermnek berendezett nagyszobát kell elképzelni. Az elméleti képzés során végig mentünk a főbb témakörökön, elmondták, hogy mi az, ami a vizsgán tudni kell, majd utána azt is, hogy az életben ez majd máshogy lesz, de ezt a gyakorlati oktatáson megtanulja az ember. A tananyag és az oktatási módszer hasonul a mai magyar közoktatáshoz, vagyis semmi életszerűség, de annál több lexikai tudás. Például az elméleti KRESZ vizsgán tudni kell a forgatónyomaték definicíóját.

Miután ledarálják az elméleti anyagot, felhívják a figyelmet a trükkös kérdésekre és megmondják, hogy mikor mit kell pipálni, van egy konzultáció, ahol 2-3 órában teszt töltögetés van, utána kiadják azt a telefonszámot, amit délelőtt kell hívni, hogy vizsgára tudj jelentkezni. Mivel mindenki azt az egy telefonszámot hívja a vizsgaidőpont miatt, ezért gyakorlatilag folyamatosan foglalt. 2017-ben képtelenek voltak azt megoldani, hogy mondjuk a hallgató kap egy egyedi kódot, belép egy rendszerbe és lefoglalja a neki megfelelő időpontot. Nem, ehelyett fel kell hívni Manyi nénit, akinek a fülére már rákötött a telefonkagyló.

Az elméleti vizsgadíja 5.000 Ft.

Az elméleti teszt jól kitölthető, érthető, egyből megmondja, hogy átmentél-e.


Miután megvan az elméleti vizsga, fel kell hívnod az autósiskolát, hogy beosszanak egy oktatóhoz, aszerint, hogy melyik tanpályához szeretnél járni. Ez az én esetemben úgy történt, hogy felhívtam a sulit, hogy megvan az elméleti vizsga, kérem a gyakorlati oktatómat. Megkérdezték az intenzív vagy a normál ütemezés szerint szeretnék tanulni. Amikor megkérdeztem, hogy mi a különbség, akkor megkaptam a felvilágosítást: az intenzív ütemezésnél kb. 1 hónapot kell várnom, míg (külsős) oktatóhoz jutok és így egy gyakorlati tanórának (45 perc) az ára 3.420 Ft, a normál ütemezésnél kb. 4 hónapot kell várni az oktatóra és a tanórák (45 perc) 2.420 Ft. Egy alkalom 2 tanóra, vagyis összesen 90 perc.Megadták egy oktatónak a telefonszámát, hogy egyeztessek vele.

Előljáróban, annyit érdemes tudni - hogy értéstek az időkeret problémámat - Budaörsön dolgoztam az ipari negyedben, 8:30-17:30 között, így vagy a céges busz hozott-vitt vagy vonattal lehetett még utazni, ami minden óra után 20 percben indult a Kelenföldi pályaudvarra; szóval, ha jókedvében van a főnököm és előbb elenged, akkor el tudok menni a 16:20-as vonattal vagy mehetek a 17:35-kor induló céges busszal.

Visszatérve az eredeti történetszálhoz, felhívtam az 1. számú oktatót, mondtam neki, hogyha elkéreckedek munkából, akkor legkorábban 17:00-17:15-re érek a tanpályára. Közölte velem, hogy 16:00 óra után ő már nem fogad tanulót, de mehetek reggelente 6 órára vezetni. Ahhoz, hogy én reggel 6-ra kint legyek a tanpályán, nekem hajnali 4-kor kell felkelnem (és utána még ledolgoznom 9 órát), ezért ez az opció annyira nem volt kedvező, viszont olyan sokára jutottam oktatóhoz, ezért elfogadtam a reggel 6-os időpontot, ha nincsen jobb, akkor ez is jó lesz alapon. Ezek után újra felhívtam az autósiskolát, hogy ha lehet, egyeztessek további oktatóval, mert annyira nem ideális a "reggel 6 vagy más időpont nincs" opció. Kaptam két másik oktatói elérhetőséget, ezeket is gyorsan megkerestem. Az egyik azt mondta, hogy ő még hónapokig nem tud vállalni senkit, a másik pedig 1-2 hónap múlva tudna vállalni, de mivel ő bizonyos fix idősávokban dolgozik, amiket nem tud tologatni, ezért csak úgy tudott fogadni, hogy a 90 perces idősáv utolsó 50-60 percébe érek oda, ami szintén nem jó, mert lemaradok az óra 1/3-ról (a teljes óra kifizetése mellett, alkalmanként 7.000 Ft).

Mivel eredménytelen volt a valamivel kedvezőbb gyakorlati oktatási időpont egyeztetése, ezért a megbeszélt napon, reggel 6-ra kimentem a tanpályára és vártam az oktatóra. Az oktató nem jelent meg a megbeszélt időpontban, de utána 10 perccel sem. Ezek után felhívtam és megkérdeztem, hogy mégis mi újság, merre jár. Erre azt válaszolta, hogy otthon van, ugyanis az én időpontomat lemondták az iskolából. Mikor felhívtam a sulit, hogy megkérdezzem, mégis miért mondják le a korábban egyeztetett időpontomat, akkor azt a magyarázatot adták, hogy azért, mert kértem másik oktatót. Szegény korlátolt oktatás ügyintéző nem értette meg azt, hogy ha megpróbálok több időpont lehetőség közül választani, az nem egyenértékű azzal, hogy lemondom a már leszervezett időpontot. Na mindegy, elmagyaráztam neki, hogy mivel a reggel 6 órás időpontnál nem kaptam jobb opciót, ezért maradok ennél (ezért sem lett lemondva az eredeti időpont).


A következő reggel 6 órás időpontnál már ott volt az oktató, befizettem az első részletet 34.200 Ft-ot, ami 5 alkalomra szólt és elkezdtük a gyakorlatot. Ez úgy nézett ki, hogy az oktató elég elnagyoltan elmondta, hogy hol vannak a pedálok, hogyan kell 1-esbe tenni az autót és ezt követően a tanpályán gurulgattunk a kuplung felengedésével 1-esben, jobbra és balra kanyarodva. A következő órán bementünk a tanpálya rutin részére, itt több alkalom alatt gyakoroltam a szlalomot, a párhuzamos és a merőleges parkolást előlről-hátulról, valamint az Y fordulót. Az oktató a gyakorlat alatt rendszersen basztatta a telefonját, reggel telefonon ébresztette a lányát és noszogatta, hogy menjen suliba. Néha nem tudtam, hogy az "Indulj már el" instrukció nekem vagy a vonal túlsó végén lévő lányának szólt. Egyszer, amikor magyarázott az oktató, odanyúltam a rádióhoz és letekertem a hangerőt, hogy halljam amit mond, erre lebaszott, hogy én az autót csak kölcsön kapom, ez az ő(!) autója, csak akkor nyúlhatok bármihez, ha ő(!) erre engedélyt adott. Itt megjegyezném, hogy a gyújtást is mindig ő adta rá, én az oktatási idő alatt egyszer sem indítottam be az autót.

Volt négy vizsgaútvonal, azon mentünk, ezeken volt út közben az parkolási rutin is. Az oktató nem tanított, vagy a telefonját simogatta vagy némán gubbasztott az ülésen, általában akkor szólalt meg, ha lecseszett, mert valamit nem jól csináltam. A dolgok egy részét magamtól tanultam, úgy, hogy utánanéztem a youtube-n vagy utána olvastam, illetve egy-két barátom adott nekem ténylegesen hasznos tanácsot.

A kötelező tanóra szám 30, ezalatt 590 km-t kell megtennie a tanulónak, ha ezek a feltételek teljesültek, lehet menni vizsgázni. Nekem 40 tanóra alatt jött össze a kötelező kilométer (költségben ugye, 4 x 34.200 Ft), utána mehettem vizsgázni. A vizsgadíj 12.000 Ft. Gyakorlati vizsgaidőpontot kb. 4-6 héttel későbbre kapsz.


Az első vizsgán megbuktam, állítólag azért, mert 15-20 km/h-val csorogva és parkolóhelyet keresve neki mentem volna a patkának, ha az oktató nem avatkozik be. A mai napig nem tudom megmondani, hogy jogos volt-e a közbe avatkozás, én nem úgy vettem észre, de persze ő az oktató, ő tudja jobban megítélni a helyzetet. Ha a vizsgán az oktató beavatkozik, az azonnali bukás, tehát további minimum 4 órát (4 x 3.420 Ft) kell még venni és újabb vizsgadíjat (12.000 Ft) befizetni. A bukás után még beszélgettem a vizsgabiztossal, kiderült, hogy azért is voltak hibapontjaim, mert lepillantottam a sebességváltóra vagy azért, mert a kihalt lakótelepen, 15-20 km/h-val csorogva átengedtem egy gyalogos párt ott, ahol nem volt zebra (gyalogos csalogatás). A napi első indulás előtti ellenőrzési rutint persze elő kellett adnom.

Befizettem még 10 órát (34.200 Ft) és a következő vizsga díját (12.000 Ft) és jártunk tovább a négy vizsgaútvonalon.

Ismerősök felvilágosítottak, hogy érdemes rákérdezni az oktatónál a vizsgabiztos megkenésére, mert párszor még meg fognak buktatni a további kötelező tanórák és a vizsgadíjak befizetése érdekében. Rákérdeztem az oktatónál, aki egy elég jól kidolgozott rendszert ismeretett velem: a kenőpénz 35.000 Ft, ami az óra- és vizsgadíjhoz viszonyul. Ha sikeres a vizsgabiztos megkenése, akkor fixen egy vizsgaútvonalon kell menni (mindegy, hogy melyiket húzta a vizsgázó), a kisebb hibákat elnézik, de ha a vizsgázó nem adja meg az elsőbbséget, veszélyhelyzetet okoz vagy olyan hibát vét, ahol az oktatónak be kell avatkozni, akkor visszakapja a kenőpénzt és megbukott a vizsgán. A vizsgabiztosok 80%-a kenhető meg.

A következő vizsgán átmentem, a vizsgabiztos mondta, hogy hülyeséget nem csináltam, a körforgalomban óvatosabban menjek.


A gyakorlati vizsga után elsősegély oktatásra mentem, annak a díja vizsgával együtt 18.500 Ft volt. A tanfolyamnak túl sok jelentősége szerintem nincsen, itt is elméletben vettük a dolgokat, de pl. egy szorítókötést nem csináltunk, tehát ismét csak elméletben tudunk egy kifejezetten gyakorlati dolgot. A vizsgát sem lihegték túl, könnyen meg lehetett csinálni.

A jogosítványhoz szükség van még egy orvosi vizsgálatra is, ennek díja 7.200 Ft volt.


Elviekben a héten át tudom venni a friss, ropogós jogosítványomat, annak ellenére, hogy én nem érzem azt, hogy valójában megtanultam volna vezetni. Persze, van némi alapom és nagy hülyeséget talán nem is csinálnék, de úgy gondolom, hogy ennyi idő alatt nem lehet megtanulni normálisan vezetni. Én 50 óra után sem érzem úgy, hogy nyugodt szívvel mennék ki élesben a forgalomba. Ezek után keresek egy másik oktatót, aki hétvégenként vagy valami emberi időben tud fogadni és órát fogok tőle venni, hogy rendesen megtanuljak vezetni és ellenőrzött keretek között tegyek szert némi rutinra. Persze a rutinos ismerőseim is felajánlották a segítségüket, de nem szívesen teszem kockára az ő életüket (és autójukat).


Összesítve a költségek:
Elméleti tanfolyam: 35.000 Ft
Gyakorlati órák: 5 x 34.200 Ft
Vizsgadíj: 2 x 12.000 Ft
Elsősegély: 18.500 Ft
Orvosi vizsgálat: 7.200 Ft
Opcionálisan kenőpénz: 35.000 Ft

Összesen, kenőpénz nélkül: 255 700 Ft


Itt a vége, fuss el véle!"



A 80-as évek stílusa még az egyik legjobb testépítőnek is sokkoló volt!
Kevin Levrone az Arnold Classic Ausztráliát tűzte ki célul, és a felkészülés kezdetén nem reménytelen a helyzete.
Toney Freeman ötven felett classic physique kategóriában tér vissza jövőre, és a fiával együtt akar színpadra állni.
Termékajánló
450 gr. 
 / 4.9
5%   3 990 Ft  
3 790 Ft
120 tab. 
 / 4.4
 
5 190 Ft
%
3,178 kg 
 / 4.7
15%   12 990 Ft  
10 990 Ft
100 kap. 
 / 3.3
 
3 990 Ft
Képgaléria
Képgalériánkban jelenleg
98183 fénykép található.
IFBB EB 2004
Elődöntők 75kg
Mikhail Vorobiev
IFBB EB 2004 Elődöntők 75kg Mikhail Vorobiev
Superbody 2010
Superbody 2010
Kereső |  NapiTop |  HetiTop |  HaviTop |  Ízelítő

Videó Ajánló
BB.Tv Episode #106
BB.Tv Episode #106
BB.Tv Episode #54.
BB.Tv Episode #54.
Kereső |  NapiTop |  HetiTop |  HaviTop |  Ízelítő


Partnereink





Megosztás

Médiaajánlat | Impresszum
Töltődik...
Türelem töltődik....