Logo
 

Hogyan építsünk minőségi izmot? Második rész.

2019. 01. 22.
Lee Haney az utolsó klasszikus-esztétikus fizikum volt a Mr. Olympiák sorában és az első, aki megdöntötte Arnold Schwarzenegger rekordját. Mindemellett közismert úriember. Tíz tanácsából itt a második 5.

 


Első öt pont

 

 



6. Piramis-rendszerben edzünk

Ha az ember kezdőként végre megtanulta a gyakorlatok helyes végrehajtását (ami korántsem könnyű feladat,  vagy legalábbis az edzőtermek közönségének 90%-ban nem sikerül) ideje növelni a terhelést, azaz elkezdeni rendes súlyt használni. Ennek az elsődleges módja a súlyok növelése. Lee Haney módszere hatékony és biztonságos.

 


A piramis módszer lényege az, hogy nem rögtön a legnagyobb súllyal kezdünk, hanem fokozatosan, sorozatról-sorozatra növeljük a súlyt. Ennek két oka van: egyrészt így nem fogunk megsérülni, mert nem adunk hirtelen nagy terhelést. Másrészt a “felvezető” sorozatok által ugyan fáradtabbak leszünk, de idegrendszerileg felkészültebbek a nagy terhelésre és a mozdulat is jobban beidegződik, valamint természetesen biztosan bemelegszik az izom. Így a piramis csúcsán nagyobb teljesítményt tudunk nyújtani.


Erőgyakorlatokban egyszerűen lehetetlen nem piramisban edzeni. Nincs olyan, hogy valaki 200 kilóval guggol és rögtön 200 kilóval kezd.



7. Ballisztikus edzés

Ha az edzés célja a fizikum megmutatása versenyen vagy akár fotózáson, az nem ugyanazt a módszert követeli meg, mint a sima erőedzés. Nem, csak a súly mozgatásáról szól, hanem arról is, hogyan mozgatjuk a súlyt.


Lee Haney a lassú negatív ismétlésben és a robbanékony pozitív szakaszban hisz. Annyira lassan engedi le a súlyt hogy érezze az izomrostok nyúlását, majd az első holtponttól robbanászszerűen mozgatja a csúcsösszehúzódásig, hogy aktiválja a gyors izomrostokat. Amikor a volt profi box világbajnok Evander Holyfieldet edzette így, hetek alatt 15 font izmot szedett magára, pedig semmit nem változtattak, csak ezt.


8. Regenerálódás


Minimum 7-8 óra éjszakai alvás szükséges és egy 45 perces napközbeni pihenő, amelynek szintán alvásnak kell lennie, nem tv nézésnek vagy ilyesminek. Legjobb edzés után, ha az edzés nem este van. Sokaknak ezt igen bonyolult megoldani például a munkájuk miatt, de a napközben szieszta nagyon nagy segítség a komoly izomtömeg-növelésben.




9. Mentális hozzállás

Csak a komoly hozzállás működik. Sem az edzés, nem egyebek nem eredményesek tessék-lássék hozzállással. Sportolóként kell viselkedni, odafigyelve, komcetráltan edzeni, létrehozni az agy-izom kapcsolatot. Vizualizálni kell az izomműködést, belülről látni az izmok munkáját.


Erős akarat kell edzés közben, hogy tovább tudjuk csinálni az ismétléseket, akkor is, amikor azt hisszük, már nem megy. Erőlködés és fájdalom néklül nincs eredmény.



10. Még egyszer a táplálkozás

Az első pont is a táplálkozás volt, de Lee Haney szerint ez ennyira fontos, hogy kétszer is szerepelnie kell ezen a listán.


Lee hatszor evett naponta és gondoskodott róla, hogy a napi kalóriabevitelének 30-35%-a fehérje, 50-55%-a szénhidrát és 10-15%-a minőségi zsír legyen.

 

Ezek azok az alapok, amelyeket nem lehet elégszer ismételni és ha valakinél elmarad a fejlődés, érdemes ezt a tíz pontot átnéznie, mert szinte biztos, hogy közöttük lesz a probléma.

 

 



.
Sajnos az idő és az életmód nem kímél senkit, Big Bad Wolf szögre akasztja a profi kártyát.
Te is segíthetsz!
Termékajánló
Képgaléria
Képgalériánkban jelenleg
104341 fénykép található.
Superbody 2009
Teenager Összetett
Prágai Ervin
Superbody 2009 Teenager Összetett Prágai Ervin
V. INBA Naturál Testépítő Nemzeti Bajnokság
V. INBA Naturál Testépítő Nemzeti Bajnokság
Kereső |  NapiTop |  HetiTop |  HaviTop |  Ízelítő

Videó Ajánló
Hát nyújtás
Hát nyújtás
Női Testépítés - Backstage
Női Testépítés - Backstage
Kereső |  NapiTop |  HetiTop |  HaviTop |  Ízelítő


Partnereink





Megosztás

Médiaajánlat | Impresszum
Töltődik...
Türelem töltődik....