Logo
 

BRÉKING! A tápkiegek 87%-a rossz?

2017. 05. 03.
Az újságírást nagyon szeretjük, az újságírókat főleg, mert nem zavartatják magukat a tényektől, a valóságtól és az igazságtól.

 

 

 

 

 

 

Szinte le lehetne írni a fentieket hármas szabályként. Nagyon nem az újságírásról akarok írni, de a tények megértéséhez ezt egyszerűen tudni kell: amíg az ember azt gondolja, hogy az újságíró nevű faj egy széles látókörű és sokrétű tudás birtokában levő személy, valójában ez sosincs így. 


Az újságíró célja ugyanis általában csak figyelemfelkeltés, pontosabban a cikk eladhatósága. És ez csak a jobbik eset, mert a rosszabbik az, akikor ezen érdekek mentén kifejezetten el akar juttatni egy információt, bármi áron. Valami olyat, ami neki jó, mert az van a hülye agyába kötve, vagy mert azt mondta a főszerkesztő. 


Nem árt tudni azt sem, hogy az újságírók többsége testnevelés órán látott utoljára sportot (de ott is nyomi volt), dohányzik, iszik, a fiatalabbak füveznek is, ennek megfelelően az érdeklődésük nem éppen pozitív az izmos emberek irányába.


Pár évvel ezelőtt már volt egy eset, amikor egy általam személyesen ismert újságíró (volt főszerkesztőm, aki amúgy is az elképesztő ferdítéseiről volt híres) lehozott egy olyan cikket az ANTSZ táplálékkiegészítő viszgálatairól "betiltották a gyúróporokat" címmel, amely alapján a boltokban katasztrofális volt a helyzet - miközben az ANTSZ jelentés éppen az ellenkezőjét állította. Kell egyfajta tehetség, hogy mindenből azt olvassuk ki, amit látni akarunk!

 


Ez  a helyzet áll fenn most is. Az ország egyik vezető híportálján virít a cím: “Rengeteg étrendikegészítőnél találtak hibát az ellenőrök.”


Majd a cikk szerint az étrendkiegészítők 61%-val volt baj, az interneten rendelt termékeknek pedig 87%-val.


Tiszta életveszély ez a táplálékkiegészítő, ugye?


Hát nem.


Már a cikk is írja, hogy a 61% hiba nagyobb része, 71%-a egyszerű jelölési hiba. Bizony megvannak arra a hülye előírások, hogy milyen címke kell, a címkén mi hogyan kell szerepeljen és ezeket néha változtatják is.


Egy példát mondok: kitalálod, hogy csinálsz saját márkás ásványizet, mert azt akarod, hogy a termedben saját víz legyen. Ilyenkor általában egy gyártótól veszi az ember, aki neki palackoz. Ha te a Csudavíz Kft. csudavizét akarod saját dizájnnal IzomGymVíz néven forgalmazni, akkor ezt nem teheted meg olyan formán, hogy nem írod rá a Csudavizet. Meghozzá meg van adva, mekkorában és hol kell szerepelnie. Tehát nem elég, ha a címkén rajta van a termékösszetétel, a gyártó, a gyártás helye stb., nem is gondolnád, de rajta kell lennie a gyártó márkanevének is. Ha ezt nem is csinálod, már veheted is le a polcról - persze számtalan módon trükköznek ezzel.


Szóval ha egy importőr behoz valamit, de egy idei előírás szerint nem frissítette a címkét és egy paraméter nem a bal, hanem a jobb oldalon van, máris hibás a címke.


39% volt minőségi, 9% élelmiszerbiztonsági probléma. (Ez összesen több, mint 100%, de valószínűleg volt átfedés.)


Brutális számok.


Csakhogy a mintavétel nem a sport-táplálékkiegészítő termékeket érintette, hanem az egész piacot.

Mindent, a bioboltoktól az internetes humbug készítményekig, a potencianövelőktől a kamu fogyasztószerekig.

Mindez elvileg jóval nagyobb halmaz, mint azok a sport-táplálékkiegészítők, amiket mi használunk.

 

Nem tudjuk, hogy egyáltalán érintettek-e komoly márkát, nemhogy azt nem, hogy találtak-e komoly márkánál hibát. (De igazán meglepő az lesz, amikor kicsit lejjebb kiderül, mit is vizsgáltak.)


És nyilván benne volt mindaz a szemét, ami miatt jó ideje szajkózzuk: csak biztonságos márkát szabad vásárolni, megbízható szaküzletből.


Ha kicsit utánanézünk és megnézzük a cikk forrását, a felmérést végző cég jelentése már kissé más megvilágításban tárgyalja az ügyet: ugyan nagy ívűen kezdődik, miszerint


"már a szabadidő-sportolók is rendszeresen szedik az étrend-kiegészítőket, amelyek 61 százaléka nem felelt meg az előírásoknak - derült ki a NÉBIH és a kormányhivatalok kutatásaiból, amelyeket a szakemberek a NÉBIH és a WESSLING Hungary Kft. által szervezett Hungalimentaria 2017 konferencián ismertettek"

 

később azonban konkrétan leírják, hogy a vizsgált termékek nagy részét a vásárlók gyógyszertárakban(!) és bioboltokban szerzik be. 

 

Tehát zömében egyáltalán nem sport-táplálékkiegészítőkről beszélünk.


Mint ahogy az is kiderül, hogy offline összesen 93 db (!) termék vizsgálatából vonták le azt a nagyívű következtetést az újságírók, hogy az étrendkiegészítő piac kétharmada problémás. (Gondolj bele, hány termékkategória van!)


Sajnos el kell odáig mennünk, hogy az újságírói ferdítésen kívül az ún. szakembereknek sincs halvány fogalmuk sem a piacról, nem tudják mit lehet komolyan venni és és mit nem, mi vonatkozik a sportolókra és mik azok a lehetetlen kuruzslás jellegű hülyeségek, amikkel csak a népet hülyítik a simlisek.

 

Ők ugyanúgy vizsgálnak egy netes gagyi sales-oldalról vásárolt "Szuperizom 5000" jellegű sima csaló "terméket", mintha vezető márka terméke lenne. És ha tízből kilenc gagyit rendelnek a vizsgálatra, ki fogják mondani, hogy 90% nem felel meg. 


A helyzet komolyáságáról egy komplett idézet: "a potencianövelők, fogyást segítőanyagok, mellfeszítő és hasonló nagyon nagy mértékben nem feleltek meg az elvárásoknak: 87% jelölés hiba, 26% jelölési hiba és biztonság, sokban gyógyszerhatóanyagokat találtak, ami tiltott, jellemzőek voltak a fordítási hibák is."


A potencianövelők, fogyást segítő anyagok és mellfeszítők(?) melyik komoly tápkieg szaküzletben tallhatók meg?

 

Hatalmas merítésből kevés mintával végzett teszt alapján, dilettáns módon mondanak véleményt a piacról.

 

Nagyívű kijelentéseket márpedig könnyű tenni: én is írhatok cikket arról, hogy az autógyártás katasztrofális helyzetben van, az autók 99%-a nem felel meg a 2016-os előríásoknak, csak azt elfelejtem közölni, hogy belevettem a bevásárlókocsikat meg a játékautókat is és csak a teszt 10% volt igazi autó. Márpedig a DonnaTonna Fogyiport (30% tejfehérje + maltodextrin) nem feltétlenül kéne összekeverni egy csúcsminőségű, tesztelt fehérjével.

 

Az ilyen baromságok miatt kezdhetjük előlről, amit tizenéve végzünk: nyugtathatjuk meg a szülőket, hogy a tápkieggel nem öngyilkos és beteg akar lenni a gyerek. Az egy dolog, hogy mi csak röhögünk az ilyen cikkeken és előre tudjuk, hogy valami baromság fog kijönni, de egy nem hozzáértő nem biztos, hogy ilyen könnyedén fogja fel ezt.

 

Jó lenne, ha lenne valami szervezet, ami fellép a sajtó ilyen típusú tényhamisítási kísérletei ellen, mert komoly károkat okozhat olyan cégeknek, akik például folyamatosan dopping és egészségügyi tesztelt olimpikonokat támogatnak. Mondjuk talán nem véletlen, hogy a cikk elég gyorsan eltűnt a címlapról.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

forrás

 



Első profi versenyén Sergio Oliva, a legendás Mr. Olympia fia nyert a New York Pro-n, akár apja nyomdokaiba léphet?
Kai Greene bélben már erős, és versenyezni is kész lehet akár heteken belül.
Minden bizonnyal a véletlenek tökéles összjátéka hozta össze azt a logisztikai bravúrt, hogy a Scitec Gold megnyitó egybeesett a Mustang nyeremény átvételi időpontjával, de persze az is lehet, hogy direkt volt.
Termékajánló
4,4 kg 
 / 4.5
5%   14 390 Ft  
13 670 Ft
%
60 tab. 
 / 4.4
17%   4 190 Ft  
3 490 Ft
5 kg 
 / 4.8
5%   27 890 Ft  
26 495 Ft
60 kap. 
 / 4.7
5%   2 190 Ft  
2 080 Ft
Rövid híreink

Képgaléria
Képgalériánkban jelenleg
94484 fénykép található.
Inferno Trófea 2007
Lakatos Mihály
Inferno Trófea 2007 Lakatos Mihály
Dave Draper
Dave Draper
Kereső |  NapiTop |  HetiTop |  HaviTop |  Ízelítő

Videó Ajánló
Eddie Abbew - Team Scitec Nutrition
Eddie Abbew - Team Scitec Nutrition
Durván jó fekvenyomóverseny és ami mögötte van
Durván jó fekvenyomóverseny és ami mögötte van
Kereső |  NapiTop |  HetiTop |  HaviTop |  Ízelítő



Megosztás

Médiaajánlat | Impresszum
Töltődik...
Türelem töltődik....