Logo
Frank Sepe útja a hírnévig  

Frank Sepe útja a hírnévig

Frank Sepe útja a hírnévig

Micsoda meglepetés! Egy újabb cikk Frank Sepe-ről. Miért ne? Ő a MuscIeMag egyik kedvenc rovatvezetője és testépítő szakértője, az utóbbi időben pedig a modellszakmát hódította meg viharos gyorsasággal. Csúcs ez a pasi!

Tény, hogy a "Romantic Times" magazin közlése alapján - több mint 40 romantikus regény címlapján szerepelt már, és köztük van az első számú bestseIlernek számító "Eagle" is. Fahio kiszorításával nem megelégedve, Frank olyan vezető ruhatervezők számára is modellt állt, mint Armani és Versaco, de készültek róla fotók a Salem cigaretták reklámja, a brit "Deluxe" divatmagazin, új bionikus emberként a "Popular Mechanics" magazin címlapja, a "Playgirl" és a "Gym" magazin számára is, valamint szerepelt a Met-Rx tévé reklámjában és a VH1 számára készült "Pop-Up" videóban. Körülbelül 800 nevéhez köthető újságoldallal a háta mögött (mamájának megvan mind), Frank azt mondja, hogy szereti a modellkedést, de nem szándékozik teljesen abbahagyni a testépítést. Hát persze, hogy nem. Miért is hagyná abba azt, ami a legjobb mindkét világban?

„Igazából 100 százalékig még egyik irányban sem köteleztem el magamat. Ha akarnám, le tudnék menni 90 kilóra a modellkedés kedvéért. Valószínűleg több ajánlatot kapnék, de megpróbálok inkább az egyik lábammal a modellkedés, a másik lábammal pedig a testépítés területén állni. Persze ez a megosztott elkötelezettség nem igazán kifizetődő számomra, mivel így tulajdonképpen egyik területet sem művelem 100 százalékos intenzitással. Modellmunkám során gyakran futok össze olyanokkal, akiket még a testépítés világából ismerek. Azt tervezem, hogy a jövőben még fogok versenyezni."

Frank 13 éves korában kezdett el edzeni rosedale-i pincéjükben Queens-ben az apjával, aki a New York-i rendőrség harlemi őrsének kábítószer osztályán volt detektív, és két bátyjával valamint húgával együtt. Míg más kölykök az utcán fociztak, ő három órás edzéseit végezte vagy éppen szaladt az újságoshoz, hogy megvegye a legújabb testépítő magazint. Huszonhárom éves korában jelent meg fotója először testépítő magazin címlapján (MuscIeMag International). 1996-ban elindult az IFBB Észak-Amerikai Bajnokságon, és ötödik lett nehézsúlyban. (24 évesen ő volt a legfiatalabb nehézsúlyú versenyző). A verseny után fordult Frank érdeklődése a modellkedés felé.

Jelenleg országosan elismert testépítő, aki TV-csatornákon és magazinok tucatjaiban szerepel. Modell-munkái és a testépítéssel kapcsolatos reklámszerződései rendkívül elfoglalttá teszik, de nem tervezi, hogy visszavonul a testépítéstől. „Még nem fejeztem be!” közölte velem nemrégiben egy interjúban. Huszonhét évesen, úgy tűnik, a modellszakma és a fitness csillogó világának már a csúcsán jár. Nem csoda, hogy úgy, is ismert, mint a „Metro Man".

Mivel Frank 112 kiló alatt akarja tartani a testsúlyát, korlátoznia kell a kalória-bevitelét. Azt mondja, hogy ez nagyon nehéz dolog a számára, mivel ő „természettől fogva nagydarab fickó". Bev Francis Gold’s Gym-jében edz, Syosset-ben, Manhattan-től 45 percre, egy órát naponta általában hetente egyszer megdolgoztatva minden izomcsoportot, aerob edzése pedig heti négyszeri félórát tesz ki. Jelenleg igyekszik a testsúlyát ugyanazon a szinten tartani. „Messze nem használok akkora súlyokat, mint hajdanán. Normális étkezéssel könnyen fel tudnék szedni 9 kilót hat hét alatt. 108 kiló a megcélzott testsúlyom, mivel ennél nehezebben már túl nagydarab lennék a romantikus regényekhez. Voltam már 133 kiló is, de akkor már nagyon Iomha voltam - nem is éreztem magamat egészségesnek -, így elkezdtem csökkenteni a testsúlyomat És egy időre fel is hagytam a testépítéssel. Kellemes meglepetésként ért, hogy minél kisebb lettem, annál több modell-szerződést kaptam. Nem tervezem, hogy ismét olyan nagydarabként fogok visszatérni a testépítés világába, de egy nap szeretnék elindulni a Natural Universe versenyen.”

Sajnos, Franknek nincs 3-4 szabad hónapja arra, hogy versenyformába hozza fizikumát, modell és a Met-Rx-szel kötött reklámszerződései annyira lefoglalják. Nem hibáztathatod, hogy pénzt akar keresni, vagy igen? Amikor arról kérdeztem, hogy miben különbözik a modellszakma és a testépítés kompetitív világa egymástól, Frank visszaidézte a színpadon töltött időket. Azt mondta, hogy hasonló érzés aláírni egy modellszerződést, mint benevezni egy testépítő versenyre. A két világ hasonló emocionális, fizikális és mentális stresszel jár. Valamiért ki kell állnod valakik elé (színpadra a bírók elé vagy egy divattervező számára a fotósok elé), és fizikálisan mindig a legjobb formádat kell hoznod. Ez elég nagy nyomás az emberen. Más testépítőknek és törekvő fitness modelleknek azt tanácsolja, hogy legyenek mentálisan mindenre felkészülve, leginkább arra, hogy el tudják viselni az elutasítást. Nem szabad magadba roskadnod, ha nem kapsz meg egy modell-szerződést, vagy nem kerülsz be az első háromba valamilyen versenyen. „Nem szabad, hogy kikészítsen az ilyesmi. Lépj túl az egészen. Ha így kellett lennie, hát így kel lett lennie. Én nem veszem az ilyesmit túl komolyan, hiszen annyi minden van az életben, amire nem tudunk befolyással lenni. Politika mindenhol van. És a legfontosabb, szükség van egy jó adag szerencsére. Magamat nagyon szerencsésnek tartom, és ezt meg is becsülöm." Ha Frank nem kap meg egy munkát, nem rágódik rajta. Őt nem ejtette rabul a modellszakma csillogása, mint annyi más embert. Azt mondja, hogy az ilyen típusú emberek a testépítés világában is megtalálhatók. Ne kezeld az elutasítást személyes ügyként. „Lehet, hogy nem felelek meg azoknak az elvárásoknak, amiket az ügyfél abban a pillanatban támaszt. Az ok lehet olyan egyszerű is, mint például, hogy az én hajam barna, neki pedig egy szőke modell kell. A modellszakma rendkívül kompetitív, és legyünk őszinték, a kiválasztás néha azon múlik, hogy ki kit ismer."

Franket J. Michael Bloom, a „The Lyons Group of New York" és a "California's Elite For Men" képviseli. Ezek az ügynökségek értesítik a meghallgatásokról, ő pedig eldönti, hogy elmegy-e vagy sem. Saját magának a főnöke. Emellett szereti jól is érezni magát. Nem érdekli, ha elmulaszt egy meghallgatást. Ha összejön egy munka, nagyszerű. Ha nem, ... hát Istenem. Elég fiatalon kezdte a testépítést, így már hozzászokott a médiában való szerepléshez, de tudja, hogy hosszú út áll még előtte. „Az edzést nem fogom abbahagyni. Ez biztos."

Franknek van egy ún. "comp card"-ja (néhány kiválasztott fotó egy kártyán), amit portfólió helyett a meghallgatásokra visz magával. Persze a legtöbben abban a pillanatban felismerik, ahogy feltűnik a színen. Volt már hosszú haja, rövid haja, majd újra hosszú haja (nagyon jól illik a romantikus regényekhez). Vannak fotói 126 kilós és 112 kilós önmagáról is. "Comp card"-ja nagyon praktikus, mivel azt mutatja, hogy akkor éppen hogy néz ki. 185 centijével a magassága ideális a modellszakmához. A magassága segítette sok modellszerephez. Az, hogy nem illik bele a testépítőkről kialakult sztereotípiába. "Ha 170 centi lennék, a modellkedés lehetetlen lenne számomra. Az ügyfelek mindig meglepődnek, hogy magas vagyok, mivel nagyon kevés magas testépítő van. Sokszor az ügyfelek testépítő magazinokban figyelnek fel rám - különösen a MuscIeMag-ben -, és akarnak utána szerződtetni. A testépítő magazinok, úgy tűnik, a modellkarrieremben is segítséget nyújtanak. Úgy látszik a testépítés és a modellkedés »kéz a kézben« halad előre."

Franknek többször ajánlottak már kifutón való modellkedést. Kétszer már el is vállalt ilyen munkát, mert ő olyan fickó, aki szeret kipróbálni új dolgokat, de inkább „nyomtatott" formában szeret megjelenni.

Frank évek óta nagy érték a MuscleMag számára, címlapfotóival, rovatával, cikkeivel. Végzett némi munkát a Popular Mechanics magazinnak (reklámok, címlapfotó), a Playgirl-nek (két középső oldal és címlap), és néhány reklám kampány erejéig a Salem cigarettának, ami nem kis meglepetést okozott néhány egészséges életmódot követő haverjának. Sokat utazik szponzorának, a Met-Rx-nek a képviseletében kiállításokra, autogramm-osztásokra, nemrégiben pedig csatlakozott egy "románc" kampányhoz, aminek keretében hölgyeknek szóló romantikus regényeket dedikál a Romantic Times magazin égisze alatt.

"Csináltam néhány tengerparti reklámot az új Porsche-nak, a Corvette-nek és a Dodge Vipernek is. A Popular Mechanics emberei felfigyeltek ezekre, és azt akarták, hogy én legyek az egyik következő számuk címlapján. Egy olyan valakit kerestek, aki hasonlít Arnold Schwarzeneggerre, mivel ’80-ban vagy ’81-ben volt egy vicces címlapjuk Arnolddal, aki 185 centi és 108 kiló volt akkoriban így azt hiszem pont megfeleltem."

Az egyik legjobb élménye a modellkedésben kapcsolatban az volt, hogy bevitte a szüleit a TV-be. Háromszor szerepelt a "Hard Copy”-ban. Bemutatásra került az ESPN "American Muscle Magazine"-jában, David Letterman késő esti showjában, egy hirdetésben a VH1 számára, és az "Entertainment Tonight"-ban, ahol a "Gym" című új magazint mutatta be. (A "Gym"'99 májusi számának ő volt a címlapján.) A "Hard Copy" egyik adása Frank Hollywood felé vezető útjáról szólt (a következő Arnold Schwarzeneggerként kezelte őt), egy másik a Fitness America verseny házigazdájaként mutatta be, a harmadik pedig Frankkeel és Monica Branttel foglalkozott. "Most is fut egy hirdetésem a VH1-en a »Pop-Up Video« számára, amiben építőmunkásként egy vicces kis táncot mutatok be. Egyszer, mikor egy Giants futballmeccsen voltam, kivetítették a nagy képernyőre. A helyi kábeltévén naponta 20-szor játsszak."

Bár Frank szeret nagy képernyőn szerepelni, eddig még mozival nem foglalkozott. Mivel vett már leckéket színészetből a TV szereplésekhez és hirdetésekhez, ha elfogadható összeget ajánlanak fel neki, szívesen szerepelne mozifilmekben is. Jelenleg azonban a modellmunkái és fitness-szel kapcsolatos reklámmunkája minden idejét felemésztik. Csinált már néhány reklámot Milos Sarcevvel, Craig Titusszal és Ronnie Colemannel a Met-Rx-nek, de a most futó hirdetése adta a legtöbb beszédtémát. Ez egy új tömegnövelő terméket reklámoz, de a hirdetést az ESPN hálózatról kitiltották, mivel az androstenedione használatát propagálja. A vitatott hirdetésben "Sepe Stack"-ről van szó, és a téma többször szerepelt a hírműsorokban is, a "Nightline"-ban, a New York-i helyi 2-es, 4-es és 7-es csatornán és az ESPN-en.

Szerencsére Frank a hirdetés körüli felhajtást humorosan fogta fel, mivel hiszi, hogy minden publicitás jó publicitás. Ez a helyes hozzáállás, Frank! Szóval, hogyan küzdi be magát egy férfi hölgyek millióinak szívébe? Frank hat világszerte ismert romantikus regényeket kiadó cég címlap-modelljévé vált. Ez az, amit Frank tett. (Nem hiszem, hogy hibáztathatod, hogy modell akar lenni ...vagy igen?) Nincs lekötve sehova, hanem szabadúszóként dolgozik a "Harlequin"-nek, a "Leisure"-nek, a "Love Spell"-nek, a "Zebra"-nak, az "Avon"-nak és a "Dorchester"-nek.

Röviden, a következő módon történt az egész. Frank ügynöke elküldte egy meghallgatásra, ahol egy szobában .SO másik reménybeli kiválasztottal együtt várakozott. A legnagyobb meglepetésére két ember sétált oda hozzá az igazgatóval együtt, és az egyikük azt mondta: "Hé, te Frank Sepe vagy. Láttunk téged testépítő magazinokban. Csak így tovább." Ezzel a kis közjátékkal már biztos, hogy bekerült a látóterükbe. "Nem tudtam volna annyit fizetni, hogy ilyesmit mondjon nekem az igazgató jelenlétében." A szerencsének (és nagyszerű testének) köszönhetően megkapta a munkát. Frank szerint ilyen alkalmakkor segít a testépítő múlt.

Megkérdeztem, hogy tudna-e valami érdekes sztorit mesélni. Szégyenlősen válaszolt: "Igen, van egy vicces történetem. Amikor először mentem egy ilyen „románc" fotózásra, észrevettem egy szatén lepedőkkel bevetett ágyat. Köszöntem a fotósnak, egy lány pedig, akivel addig még soha nem találkoztam, a szemem láttára bemászott az ágyba és levette a ruhája felsőrészét. Én is bemásztam hozzá az ágyba - ekkor már csak póznadrág volt rajtam -, majd azt az utasítást kaptuk, hogy én toljam le a lepedőt a hasamig, a lány pedig húzza fel a mellkasára úgy, hogy azt a benyomást keltsük, mintha a lepedő alatt meztelenek lennénk. Átöleltük egymást, a Fotós pedig hirtelen szünetet javasolt, hogy újratölthesse a gépét. Azon nyomban kihasználtam az alkalmat, hogy bemutatkozzam: "Helló. Ha már itt tartunk, örülök, hogy megismerhetem.« A helyzet nagyon bizarr volt, mivel mind a ketten majdnem teljesen meztelenek voltunk." Ez nagyon kemény munkának tűnik, Frank. Lefogadom, hogy legalább egy óráig centikre volt az ajkatok egymástól. (Szegény Fickó!) "Ez tényleg kemény munka - mondta nevetve Frank -, de végül is nem olyan rossz, mivel már hozzászoktam ahhoz, hogy fitness modellekkel fürdőruhában vagy póznadrágban együtt fényképezkedjem. És, ahogy egyre több emberrel megismerkedsz ezen a területen, úgy válik a munka is egyre könnyebbé." Frank elmagyarázta, hogy a vezető divattervezők gyakran keresnek testépítőket reklámkampányaikhoz manapság. Érdekes módon az átlagos modelleknél izmosabb férfiak és nők iránt nagy a kereslet. Például Ronnie Coleman, röviddel azután, hogy megnyerte a Mr. Olympiát, már mehetett is Párizsba egy Chanel fotózásra a vezető divatdiktátorhoz, Karl Lagerfeldhez. Frank már dolgozott Armaninak és Versace-nak is.

Ez egy új trend? Frank azt mondja, hogy a divat-világ emberei egyre inkább a nagyobb fickókat és formásabb lányokat keresik reklámjaikhoz, és kevésbé a hagyományos, csontkollekció" modelleket. izmos fickókat kell például azért is szerződtetniük, mert nem rakhatnak egy vékony férfimodellt egy jó kondiban lévő nő mellé. Nem illenének össze.

Ezzel a sok rohanással, megbízással, amivel jelenleg Franknek meg kell birkóznia, alig tudom elhinni, hogy jut ideje az edzésekre. Saját személyi edzősködését ugyan félretette, de azt mondta, hogy ha egyszer majd valamilyen vállalkozásba fog, az biztos, hogy az egészséggel lesz kapcsolatos. Még nem tudja, mi lesz az, de biztos, hogy nem edzőterem. "Talán valami olyan egyszerűbb dolog lesz, mint mondjuk egy új üdítőcsalád forgalmazása. Egyáltalán nem vágyom arra, hogy legyen egy edzőtermem. Szeretek bennük edzeni. De semmi vágyam a semmiből létrehozni egyet. Nyitástól zárásig ott kell lenned, és erre nekem most nincs időm. Ez biztos."

Frank biztosított róla, hogy a modellvilág nagyon kemény tud lenni- még a férfiaknak is. Tény, hogy a férfiak legalább annyira - ha nem jobban- ki vannak téve a fotósok, az ügyfelek és az ügynökök szexuális zaklatásának, mint a nők. Vannak fotósok, akik meztelen fotókat akarnak készíteni rólad, hogy azokkal azután visszaélhessenek. Ezért van az, hogy Frank még a szerződés aláírása előtt letisztázza, hogy melyik fotóssal hajlandó együtt dolgozni és melyikkel nem. A fotósok között gyakori, hogy a fotókat extra jövedelemért más célokra is felhasználják. „Néha a fotósok olyan szerződéseket próbálnak az új modellekkel aláíratni, amely megengedi nekik, hogy a fotókat bármi kor fel használhassák. Aztán eladják azokat tíz különböző magazinnak, te pedig nem látsz az egészből egy centet sem. Amikor például a »Gym,< magazin számára fotóztak, biztos akartam abban lenni, hogy a fotók kizárólag a Gym magazinban fognak megjelenni. Sok modell így égeti meg magát. Vannak barátaim, akiknek a képei hirdetőtáblákon szerepelnek, mégse kapnak érte egy petákot sem. Óvatosnak kell lennem, mivel a Met-Rx-szel vagyok szerződésben, és ha valaki a fotóimat Twinlab vagy EAS reklámokhoz használja fel, bajba kerülhetek. Szomorú dolog ez. Megígérik, hogy nem fognak veled ilyesmit csinálni, de ez csak üres szöveg, nem vagy te olyan jó barátja a fotósnak, mint azt gondolnád. Ha valaki 1000 dollárt ígér neki a fotókért, lefogadhatod, hogy odaadja."

Frank elismerte, hogy a legtöbb pénzt a reklámokkal keresi. Sajnos pontos összeget nem sikerült kihúznom belőle, mivel a feltételek szerződésenként változnak, de arról biztosított, hogy nem panaszkodhat. A MuscIeMag-gel is élvezi a munkát. Imád az olvasók kérdéseire válaszolni a "Sorozatok & Ismétlések" című rovatában. EI sem tudja hinni, hányan kérik a tanácsát-havonta körülbelül 200 telefonhívást és több száz levelet kap. "Azokat a leveleket szeretem a legjobban, amelyekben azt írják, hogy megváltoztattam az életüket vagy sokat segítettem nekik. Fantasztikus érzés tudni, hogy ilyen nagy hatással lehetek másokra. Szeretek a MuscIeMag-nek írni. Az első testépítő címlapfotóm, Monica Branttel, a MuscIeMag-ben jelent meg 1995-ben. Kezdettől fogva nagyszerű kapcsolatban vagyok az egész szerkesztőséggel. Köszönöm szépen."

Érdekel benneteket, hogy mit szól Sepe mama és papa Frank hírnevéhez? Mamája szerint például a Playgirl fotók nagyszerűek voltak. Tudja, hogy a fiának olyan teste van, amit érdemes megmutatni. Mások már nem biztos, hogy ilyen megértőek. Frank szüleinek megvan minden egyes magazin-fotó és könyvcímlap, ami Frankről 1993 óta készült - több, mint 800 oldal. "Szeretném lefénymásolni mindet és beköttetni a szüleimnek, hogy ne kelljen annyi magazint tárolniuk, de tudod mennyibe kerülne? Nevetségesen nagy összegbe."

Ami a jövőt illeti, Frank biztos, hogy folytatni fogja a "romantikus" regényekkel kapcsolatos munkáját, és várható egy milleniumi naptár a fotóival a Hawaii esőerdőkből valamint egy gazdagon illusztrált új könyv a Karib-térségből. Kemény élet, nem igaz? Nos, biztos, hogy egy nagyon tehetséges fickóval van dolgunk. Sok szerencsét az élet minden területén, Frank!

Írta: Kerrie-Lee Brown
Magyar MuscleMag
Címoldal | Sztárprofil | Interjúk | Videók | Vissza


Tényleg gagyi az idei Mr. Olympia? Háború vagy cicaharc?
Még mindig jobb, mintha valóságsóban bohóckodna!
Egyre izgalmasabb az idei Mr. Olympia!
Termékajánló
2,27 kg 
 / 4.6
 
18 040 Ft
1 kg 
 / 4.7
 
4 190 Ft
3 kg 
 / 4.5
13%   14 990 Ft  
12 990 Ft
%
2,23 kg 
 
15%   17 590 Ft  
14 950 Ft
Képgaléria
Képgalériánkban jelenleg
104356 fénykép található.
IFBB OB 2001, -90kg
Takács, Tóth, Pengő, Fekete
IFBB OB 2001, -90kg Takács, Tóth, Pengő, Fekete
V. INBA Naturál Testépítő Nemzeti Bajnokság
V. INBA Naturál Testépítő Nemzeti Bajnokság
Kereső |  NapiTop |  HetiTop |  HaviTop |  Ízelítő

Videó Ajánló
BB.Tv Episode #45.
BB.Tv Episode #45.
Rövid sztori Markus Rühl-lel
Rövid sztori Markus Rühl-lel
Kereső |  NapiTop |  HetiTop |  HaviTop |  Ízelítő


Partnereink





Megosztás

Médiaajánlat | Impresszum
Töltődik...
Türelem töltődik....