Logo
Elképzelt edzés 1. rész  

Elképzelt edzés 1. rész

Elképzelt edzés 1. rész
Long, long time ago… Vagy ne így kezdjem? Szóval ez csak egy elképzelt teremben, elképzelt emberekkel, meg nem történt mese, amiből remélem lesz aki tanul s sajnos lesz aki nem.

Minap megkezdődött az Entwine Gym-ben a pályafutásom. Edző lettem. Elvégeztem a diatetikus sulit ami magában nem volt nagy szám, de most, hogy a szakedzőit is leraktam, így már mindjárt más. Nagy szerencsémnek mondhatom, hogy egyben edző és versenyző is vagyok. Hiába edzem már több mint 11 éve, nem hittem, hogy egyszer ebből fogok élni, mindig csak reménykedtem. Azt hittem, hogy itthon ez nem lehetséges. De próba-cseresznye. (amiből persze a cseresznye a legfinomabb)

Mikor ideértem a mondta a főnököm, hogy lesz azonnal egy-pár kuncsaftom, akikkel próbaként foglalkoznom kell, az egyikük egy állítólagos jó adottságokkal bíró versenyző, míg a másikuk egy 35 éves fiatal fogyni vágyó hölgyike. Változatos lesz ez azt hiszem, ja főleg úgy, hogy még a pultba is minden másnap be kell ugranom. De azt hiszem ez mindegy, hisz’ úgy is egész nap itt rontottam volna a levegőt. ( Ez akkor igaz, ha banánturmixot iszom tojásfehérjével, na akkor tényleg ROMLIK körülöttem a minden).

Reggel fél 7-re értem a terembe, és nem hiszitek el, de már voltak vendégek. Nem kellett sokat várnom megjött a versenyző vendégem, őt Zolinak hívják. Mint megtudtam felépítési fázisban van, s remélhetőleg a tavaszi versenyszezon lenne a cél. 22 éves, 86- 90 kiló , 169 centi magas, 5 éve edz, de csak tavaly kezdett el versenyezni. A testépítés mellett vállalkozó fiatal kora ellenére, a családi vállalkozást irányítja szüleivel együtt, így kellő ideje jut mindenre.

- Reggel és este edzem, reggel úgy egy órát, míg este másfél szokott lenni. –mondta – Reggel inkább a kardió tevékenység élvez előnyt, este pedig a súlyzós edzés kerül előtérbe.

- Te! Ha tényleg tömegezési időszakban vagy, akkor mit is keres a programodban a „Reggeli-kardió-edzés”? Nem gondolod, hogy a szervezetednek szüksége lenne némi pihenésre, s időt kellene neki adni, a legfontosabb dolognak: a regenerációnak?

- De, de a régi edzőm, azt hajtogatta folyton, hogy mindig legyek fotó-képes! Így nem engedhettem meg magamnak a lazsálást. Bármikor behívhattak volna, reklám hirdetésre, vagy fotózásra.

- És bocsi, de hányszoros bajnok vagy és milyen világhíresség, hogy te rád vár mindegyik fotós? Ki vagy te és mit értél el az elmúlt egy éves versenyzési időszakodban? És ki az az állat, aki ilyent képes kiejteni a száján egy kezdőnek? Mert az vagy. A tavalyi éved, mivel nem értél el semmi jelentősebb helyezést – ekkor vette elő tavalyi verseny-fényképeit nekem mutatva – csak bemutatkozásnak mondható.

Láttam, hogy 2. helyet érte el újoncok között. Jó a genetikája, de nem mondható kiforrott izomzatunak, a 22 évével. Vékonykák voltak a lábai, s a hasával is problémák voltak, de ez még annak volt köszönhető, hogy nem ismeri a testét. Egy év után, hogyan is ismerhetné?

Miközben nézegettem a képeit, azon kaptam, hogy a vár pár dicsérő szóra, olyan szemekkel, mint a Shrek 2-ben a csizmás kandúrnak volt.

- Nem rossz, de a kitűnő genetikádnak, és a kicsit lagymatag vetélytársaknak köszönheted ezt a helyezést. - Nem akartam teljesen szétbombázni, ezért toltam alá egy kicsit: - Iszonyatosan jó a korodhoz képest a váll-mell-hát vonalad, vékony a derekad, a lábadon tudunk javítani, de még érned kell, és minőségben is kell jönnöd! Viszont ha rám hallgatsz, akkor hagyod a reggeli kardiót, s csak szálkásításkor iktatod be.
- Miért ne hallgatnék rád? Most már te vagy az edzőm, s innentől neked is meg nekem is úgy kell viselkednünk! – mondta Zoli.
Bevallom ez a hozzáállás nagyon jól esett, s csak megerősítette bennem az érzést, hogy ha tudok, akkor segítenem kell az ifjú Titánnak. – Jó akkor mostantól, elhagyjuk a reggeli kardiót, nem mondom, hogy 100%-ban de nem lesz minden nap. Nem látom annak értelmét, hogy amit előző nap magadra pakolsz, azt másnap lemozogjad. Mert vegyünk egy nagyon kemény lábazást! Ha jól csináltad és isten hozzásegített, hogy az edzés után haza is tudj valahogyan menni, akkor egy alvás – ami Zoli esetében a szükséges 8 órát még el sem érte – a szervezetet még nem tudja teljesen regenerálni magát. Több nap kell hozzá. (Ez természetesen egyén függő, de nagy részben mindenkinek nem másnapra, hanem az edzés után a második napra jön meg a hatalmas lábizom-fájdalom vagyis a savasodási fázis) Próbáljuk meg azt, hogy edzés után, egy héten 2-3-szor maximum SÉTÁLUNK fél órát. Nem leszel állandóan „fotó-képes” de egy versenyzőnek „nem a teremben, hanem a színpadon kell jól mutatnia”.

S a kisebb szónoklatom után nekikezdtünk a hétfői lábnak.

Varga Dániel
Budapest 2006-11-12
Címoldal | Sztárprofil | Interjúk | Videók | Vissza


Tényleg gagyi az idei Mr. Olympia? Háború vagy cicaharc?
Még mindig jobb, mintha valóságsóban bohóckodna!
Egyre izgalmasabb az idei Mr. Olympia!
Termékajánló
0,9 kg 
 / 4.9
 
6 490 Ft
100 kap. 
 / 4.6
 
3 990 Ft
Képgaléria
Képgalériánkban jelenleg
104356 fénykép található.
Scitec Muscle Fest 2007
Sašo Petek
Scitec Muscle Fest 2007 Sašo Petek
Mátra Kupa 2002
Fitness Forma 167cm alatt
Mátra Kupa 2002 Fitness Forma 167cm alatt
Kereső |  NapiTop |  HetiTop |  HaviTop |  Ízelítő

Videó Ajánló
Mr.Olympia 1975 - Arnold Schwarzenegger
Mr.Olympia 1975 - Arnold Schwarzenegger
Superbody 2012 - A legenda folytatódik ... 2. rész
Superbody 2012 - A legenda folytatódik ... 2. rész
Kereső |  NapiTop |  HetiTop |  HaviTop |  Ízelítő


Partnereink





Megosztás

Médiaajánlat | Impresszum
Töltődik...
Türelem töltődik....