Súlyemelő öv-téveszmék

2015-11-10

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Sokan hordanak súlyemelőövet edzés alatt. Ez egy jó biztonsági eszköz lehet, ha tudjuk, hogyan kell használni.

 

 
Mindenek előtt felejtsük el, hogy a súlyemelő övtől leszünk igazi gyúrósok, de a nadrágtartó funkciója sem éppen tudatos felhasználóra vall.

A súlyemelő öv egy jó eszköz lehet, de problémát is okozhatunk vele magunknak.

Nem árt tisztázni, mi a funkciója. Nyilvánvalóan mindenki azért hordja elsősorban
, hogy megkímélje magát a derékfájdalomtól és a deréksérüléstől.

1. hiba

A súlyemelő öv nem helyettesíti a jó technikát. Derékfájáskor jobb a derékfájás okát megszüntetni, pihentetni a fájdalmas gyakorlatot, vagy csökkentett súllyal megtanulni a helyes technikát. 

Ha nem is fáj a derekad még, az öv nem fog megvédeni a sérüléstől, ha nem tanulod meg a megfelelő kivitelezést. Gyakorlatilag az öv használata a legtöbbeknek totál felesleges. Jól kell tudni edzeni, nem övvel próbálni védekezni.

2. hiba

A súlyemelő öv könnyen okozhat problémát ahelyett, hogy megoldja. Többek között azzal, hogy hamis biztonságérzetet ad.
 
A gyakorlat végzése előtt az övet erősen meg kell húzni - annyira erősen, hogy alig kapsz levegőt - , ami kényelmetlen, mert a szorítja a hasat. Rendesen be kell nyomnia. A komolyabb poweres öveken rendes feszítő mechanizmus van, de sokan segítővel, kitámaszkodva húzatják meg magukon.
 
Enélkül viszont nincs meg a derék teljes megtámasztása. Aki nem szorítja meg az övet a gyakorlat elején, és engedi ki a végén, az nem jól használja. Képzelheted, mennyit tart az öv ellazítva, és mennyit ér, ha meg sincs húzva, de ezért sokan azt hiszik, rajtuk van az öv ezért mindent lehet ezerrel.

Ha megfigyeled, egy komolyabb sportoló a gyakorlat előtt állat módon meghúzza, majd a végén kiengedi, mert szinte nem kapna levegőt hosszú távon. Így kellene az övet használni.

3. hiba

Természetesen az övnek azért van valamennyi tartása. Érezzük, hogy rajtunk van. Ez két olyan dologban segít, amiben jobb lenne, ha nem segítene. 

- Nem tanuljuk meg jó technikával végezni a gyakorlatot, tehát az öv miatt rosszul fogjuk csinálni. Ha egy gyakorlatot rosszul csinálsz, és ezen övvel akarsz javítani, akkor mindig is rosszul fogod csinálni.  

- Nem erősödnek meg a derékizmaink, mert túlbiztosítjuk magunkat övvel. Máshova toljuk a problémát. Ha a gyenge derékrészt övvel kompenzáljuk, és mindig minden terhelést leveszünk a derekunkról, gyenge is marad. 

 
Meg kell érteni azt, hogy a gyakorlatokat nem derékfájást kiváltó súllyal, halálba erőlködve kell végezni, hanem megfelelő technikával: csúcsösszehúzódástól kinyúlásig. A súlynak annyinak kell lennie, hogy az izom maximálisan dolgozzon, fájjon, de nem annyinak, ami letöri a derekadat. Ha fáj a derakad, csináld annyival, amennyivel nem fáj, és koncetrálj annyira, hogy az izom fájjon, amit éppen edzel, semmi más. 

Eleve gondoljunk bele: sokan övvel végzik egy adott gyakorlat összes sorozatát, pedig nem erőemelők. Az öv, mint biztonsági intézkedés teljesen jó ötlet csúcsteljesítmény esetén: példéul az utolsó, nagyon nehéz sorozatban. De akkor mi szükség volt rá az elsőben? 

Ha mindent övvel csinálsz, öv nélkül nem tudsz majd semmit sem. 
 


Ne keverjük össze az edzőcipővel:

ez nem egy szükséges, kötelező védelmi eszköz amit mindig hordanod kell, hanem védőfelszerelés extrém terhelés esetére.
 
Azt meg ugye ki ne találjuk, hogy a bicepsz állva gyakorlat, vagy a guggolás bemelegítő sorozata extrém terhelésnek minősül.

Akkor használd, ha tisztában vagy vele, mire kell használni, nem pedig mechanikus placebóként van rá szükséged. 

Sérülés esetén pedig ne csináld azt a gyakorlatot, aminél megsérültél - övvel sem!   

VAN VISZONT HATÁSOS VÉDŐESZKÖZ, AMIBEN NEM FOGSZ CSALÓDNI!
 

Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz n...
Rock ballada napot tartunk, mert olyan vidámak vagyunk, hogy szörnyű, ismét van speciális vendégünk Fekete Miki személyében, és megtárgyalun...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!