Szintentartó edzés

2014-10-15

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Sokan gondolják, hogy elérnek egy szintet, egy izomzatot a sportban, és azt egy szintentartó edzés segítségével kell majd fenntartaniuk. Most mindent megtudhatsz a szintentartó edzésről!

 

 

Célszerű talán előrebocsátani azt, hogy a "szintentartó edzés" ötlete önmagában már elég nagy baromság. Szintentartó edzés nincs. Aki azt hiszi, hogy létezik valami hasonló módszer az izomzat "megtartására", az alapvetően nem érti a testépítő sportot. 
 
1. Az edzéselméleti alapokat érted, haló?
 
Az emberi test nem egy ház, amit felépítünk, és állni fog az idők végezetéig, hanem egy biológiai rendszer, amely anyagcserefolyamatokkal, felépítő és leépítő mechanizmusokkal működik.
 
A testépítés nevű sportban az edzéssel és a táplálkozással felépítő (anabolikus) állapotba billentjük az egyensúlyt, ami azért is szükséges, mert a testünk alapvetően nem akar izmokat építeni. Az izmok fenntartása ugyanis "drága", sok táplálékot igényel, valamint sok edzésmunkát. Az izmaink akkor épülnek fel, ha tápláljuk és eddzük őket. 

Az elért eredmény, a meglévő izomzatunk a pillanatnyi edzésünk és táplálkozásunk függvénye. A test leépíti az izomzatot, ha nincs rá szükség, azaz nem történik meg az adott fizikai munka, amihez erre az izomzatra szükség van.
 
Azaz amikor valaki a jelenlegi edzéséről váltani akar egy nyilvánvalóan sokkal lazább, "szintentartó" edzésre, akkor épp azt nem érti, hogy az edzésintezitás és mennyiség csökkentése az izmok leépülését vonja maga után. 
 
2. Hozzáállás: ha téged nem érdekel, a testedet miért érdekelné?
 
Sajnos az a nagy büdös helyzet, hogy erőnk, izomzatunk, komplett fizikumunk a mentális állapotunk függvénye is. Képzeld el, hogyan lehet egy izomzatot fenntartani, ha az egészet leszarod. Nagyjából sehogy. Agy-izom kapcsolat ismerős? Ha idegrendszerileg nem stimulálod a testedet az izomzat megtartására, nem lesz sokáig meg az izomzatod. Pláne akkor,  ha nem is érdekel. Azzal, hogy lejársz a terembe pináskodni, nem tartod meg azt, amit munkával építettél fel.
 
Ha a súlyzós edzést felváltod más sporttal, a szintedtől függően tudod megtartani az izomzatodat. Lehet, hogy valami trendi funkcionális tréning megtartja ugyanezt az izomzatot, lehet, hogy nem. Ezt nem tudhatjuk. Ha az intenzitás alacsonyabb, akkor biztosan nem. Mondhatnánk azt is, hogy aki a súlyzós edzésben nem volt komoly, annak mindegy, csak sportoljon valamit. Az értelmes ember úgysem a tükörnek edz.
 
De ha a testépítéssel megszerzett izomzat számít, az alaptézis az, hogy 
nincs "szintentartó edzés." A szinted megtartásához azt az edzést kell végezned, amit addig végeztél, és úgy kell táplálkoznod, ahogy addig tetted.  

Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz n...
Rock ballada napot tartunk, mert olyan vidámak vagyunk, hogy szörnyű, ismét van speciális vendégünk Fekete Miki személyében, és megtárgyalun...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!